Pages

Thursday, September 29, 2011

Alt post despre minunata-mi vacanta

Azi ciripesc cate ceva despre Cracovia. Din acest oras am vizitat doar cartierul evreiesc si centrul vechi si pot spune ca are una dintre cele mai frumoase piete centrale pe care le-am vazut vreodata.

In primul rand: e mare! E plina de cladiri ce au vazut multe si e animata de zeci de oameni costumati cu diferite talente care ii fac pe turisti sa zambeasca: altii danseaza, altii stau nemiscati cu orele, altii leviteaza (chiar am vazut asa ceva). Am vazut un model de cos de gunoi foarte interesant, parca era teleportat din epoca medievala si capace de canal la fel de deosebite.

 Preturile au fost cat se poate de ok, cred ca zlotul e cea mai apropiata moneda de RON-ul romanesc. Am mancat 2 feluri de mancare si 1 desert cu doar 35 zloti, adica 35 ron.

 De cladiri am zis ca nu mai spun, sunt sute de poze pe google, dar merita intr-adevar sa intri in biserica din centru cu cele 2 turnuri inegale: nu am vazut in viata mea o biserica mai frumos pictata in interior. Sunt atatea de spus! Dar cum am precizat si in postul cu Praga nu voi scrie ce deja se poate afla cu un simplu search pe google.

 Uitati si aici o chestie interesanta: casele evreilor aveau un spatiu in tocul usii (care era de piatra) in care tineau Mezuza, o cutiuta pe care evreii o atungeau dupa ce-si sarutau varfurile degetelor. Probabil toti evreii stiu asta dar eu ca omulet de rand fara studii in domeniu nu stiam. Poze bag dupa ce descarc pentru ca inca nu le-am copiat in PC nou.
Mezuza

No comments:

Post a Comment